Första dagen i Bali

Så vad gjorde vi igår? Inte mycket faktiskt, precis som vi hade tänkt i Bali! Jag gick på hotellets yoga på morgonen , och sedan åt vi den underbara frukosten jag skrev om i inlägget under, och sedan låg vi vid poolen hela dagen fram till kl 15. Så skönt! Vi sa igår att vi som aldrig innan har förstått dom som stannar på hotellet hela semester har nu ändrat åsikt haha! Okej inte hela semestern så klart men det var verkligen skönt. På eftermiddagen/kvällen tog vi dock tag i oss själva och åt lunch/middag (frukosten höll sig länge) mat på en restaurang, jag provade deras specialité nasi goreng med seafood, och det var verkligen gott! Stekt ris med skaldjur och något spett med skaldjur i en god sås...

Efter det lånade vi varsin cykel på hotellet och kollade in stranden och templen! Stranden ska ju vara blsnd de finaste i Bali och det var fint men tyvärr väldigt skitigt... Bali är väldigt speciellt på så vis, för det är så fattigt och smutsigt och trasigt, men ändå så himla vackert med deras kultur! Samma med templen, vi hade förväntat oss ett stor och ståtligt tempel men faktum är att vi knappt visste om det var templen eller inte. Dock gick vi aldrig in för det var "stängt" för dagen, men idag ska vi göra ett nytt försök!

Vi avslutade kvällen med varsin dryck och dessert på hotellets restaurang, där det var balinesiska dansare dagen till ära! Mysigt! Jag provade äntligen en hel kokosnöt och det var gott, och smakade faktiskt som den vi öppnade själva på magnetic Island haha. Till dessert blev det pannacotta med chokladglass, den var inget att skryta med tyvärr... Bilder i nästa inlägg!